Sõude -ja purjepaat "Kumbli"

prototüübi arendamine

Skiff on üldnimetus kergele sõude-, purje- või mootorpaadile, mille iseloomulikuks omaduseks on tavaliselt vertikaalne ahterpeegel ja terava tipuga vöör ning lame põhi. Erinevates versioonides on sellist tüüpi kerekujuga paadid levinud praktiliselt kõikjal maailmas, kuid peamiselt angloameerika riikides rannikulähedase ja jõepaadina nii lõbusõiduks, transpordiks kui kalapüügiks.

Skiffi lihtne kerekonstruktsioon teeb paadi valmistamise ka vähekogenud iseehitajale jõukohaseks. Erinevalt kumerapõhjalistest ja klinkerplangutusega paatidest ei vaja täispuidust skiffi ehitamine detailide aurutamisega painutamist. Tänu lamedale põhjaprofiilile ja vähestele küljeplankudele on merevineeri kasutamine selle paadi ehituses üks paremaid lahendusi. Lame põhi tagab skiffile erakordse esmase stabiilsuse ning on seetõttu paljude harrastuskalurite poolt kõrgelt hinnatud.

Skiff-tüüpi purjepaat „Kumbli“ on JR Craftyard OÜ meistrite poolt projekteeritud ning arendamisel olev mudel. Aluse kerekuju võimaldab seda võrdselt hästi kasutada nii aeru- kui purjepaadina. Kui traditsiooniliselt on skiffid ülevalt laieneva küljejoonega, siis “Kumbli” iseloomulikuks tunnuseks on sissepoole kaldega pardaplank. Selline lahendus annab paadile suhteliselt laiast kerest vaatamata visuaalselt väga sihvaka väljanägemise ning võimaldab purjetades suuremat kreeniminekut enne kui parras vett jõuab rüübata.

Paadi mõõtmed:

  • pikkus: 4m
  • laius: 1,64m
  • veeliin: 3,9m
  • süvis / allalastud sverdiga: 0,13m / 0,79m
  • vabaparras: 0,55m
  • kõrgus veeliinist purje tipuni: 5,5m
  • kere max kõrgus: 0,74m
  • purjepind: 7,9m2

Ahtri kõrgus on valitud selliselt, et soovi korral saaks paadile kinnitada ka lühikese jalaga 2-6hj päramootori, mis on kerge kere jaoks täiesti piisav võimsus.

Purjestuseks valitud lüügerpuri on olemuselt lihtne ja väheste otstega ning seetõttu ka üksinda hõlpsasti üles seatav ja käsitatav. Kaks rehviliini võimaldavad ligi 8-ruutmeetrist purjepinda vähendada pooleni ja vajadusel seilata ka keskmisest tugevama tuulega.

Purjetamisel on vajalik välja lasta paadikeresse integreeritud svert, mis muudab muidu praktiliselt olematu 13 sentimeetrise süvise 80 sentimeetriseks ning pakub tõhusat kaitset külgtriivi eest, lubades sõita ka teravas tihttuules. Ülestõstetav roolileht ja svert võimaldavad paadiga randuda madalas vees või isegi otse rannale.

“Kumbli” sisekonstruktsioone on võimalik muuta. Näiteks sõudepaadi versiooni puhul puudub vajadus ruumi võtva sverdikasti järele ja sellevõrra muutub ka paadi ehitamine lihtsamaks ning soodsamaks. Purjepaadi versioonil on kokku kuus veekindlate luukidega varustatud õhukambrit paadi vööris (180 liitrit), ahtris (195 liitrit) ja keskmise pingi all (180 liitrit), uppumatuse tagamiseks enam kui piisava 555 liitrise kogumahuga. Kõiki neid õhukaste saab kasutada ka kuivade panipaikadena.

Paadi kere on 6mm paksusest okume merevineerist ning osad suuremat pinget taluma pidavad sisestruktuuri detailid 10mm vineerist. Jäikuse ja tugevuse saavutamiseks on paadi kere väljast täies ulatuses kaetud klaasriidega, sees on klaasriie põhjal ning detailide ühenduskohtadel.

Purjepaat “Kumbli” on hetkel arendusjärgus projekt. Pärast prototüübi veekatsetusi ning vajalike muudatuste tegemist kerekonstruktsioonis plaanime seda iseehituskomplektina huvilistele pakkuma hakata 2020. aasta juuli keskpaigast. “Kumbli” kere baasil valmib ka aerupaadi iseehituskomplekt.

Võta meiega ühendust eeltellimuse vormistamiseks ja ole esimeste seas, kes endale kodus ise paadi ehitab.

Eeltellijatele sooduspakkumised.

Email again: